Real Time Web Analytics پرسش و پاسخ Elam

SEO

اصطلاحات SEO - قسمت دوم

نویسنده : کامران جعفری
تاریخ انتشار:
11:49:17 1394-08-23
در ادامه مقاله قبلی به بررسی سایر اصطلاحات موجود در SEO می پردازیم

دانش SEO بدون دانستن معانی و کاربرد اصطلاحات استفاده شده در آن قابل استفاده نیست. در این مقاله به بررسی سری دوم اصطلاحات مورد استفاده در SEO می پدرازیم. با لرن روت همراه باشید.

در مقاله قبلی به بررسی اصطلاحاتی در زمینه Crawling و Indexing پرداختیم. در این مقاله به بررسی سایر اصطلاحات می پردازیم:

Search Traffic

  • Manual Action
    اگر صفحه شما یکی از قوانین گوگل (Google Guidelines) را نقض کند، مانند صفحات هرزنامه ای (Spammy Content)، صفحه شما محکوم به برخورد خواهد شد که اصطلاحا به آن Manual Action می گویند. این برخورد موجب تنزل رتبه صفحه شما در نتایج جستجوی گوگل خواهد شد.
  • International Targeting
    شما می توانید بطور صریح بازار هدف خود در نتایج جستجوی گوگل را بر اساس زبان و کشور مورد نظر مشخص کنید. این امر بوسیله استفاده از hreflang link tags و همچنین تنظیمات کشور هدف در Search Console میسر می شود.
  • Content Keyword
    یک تک کلمه مورد جستجو که گوگل آن را با وب سایت شما مرتبط می داند.

Search Appearance

بیان کننده این موضوع است که صفحه و یا اپلیکیشن شما در جستجوها چطور نمایش داده می شود:

  • Structured Data
    یک روش استاندارد عمومی مبتنی بر XML که اطلاعاتی در مورد صفحه شما به سبکی که خزنده های گوگل متوجه شوند شرح می دهد. برای مثال شما می توانید امیتازدهی(Rating)، اطلاعات رویدادها(Event Information) و یا اطلاعات ویدیویی(Video Information) به صفحات خود اضافه کنید. بعضی از انواع داده های ساختاریافته(structured data) برای ساخت بخش های غنی(rich snippets) ها استفاده می شوند.
  • Snippets
    یک خط کوتاه توصیفی که در زیر هر یک از نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. این خطوط به صورت خودکار و توسط خزنده های گوگل و در مرحله شاخص گذاری(Indexing) تولید می شوند و می توانند ویژگی های بصری که به rich snippets معروف هستند را دارا باشند.
  • Rich Snippet
    یک نمایش بهبود یافته در نتایج جستجوی گوگل است که در آن نتایج دارای امتیازدهی(Star Rating) و یا ساعات یک رویداد (Event Times) هستند. Rich Snippet ها اغلب بواسطه نویسنده صفحه و از طریق داده های ساختاریافته(Structured Data) تولید می شوند.
  • Sitelink
    اگر وب سایت شما دارای سلسله مراتب منطقی و یا ساختار مشخص باشد، گوگل تعدادی زیرلینک در زیر نمایش لینک اصلی در صفحه جستجو نشان خواهد داد. برای مثال اگر شما یک وب سایت مرتبط با خطوط هوایی داشته باشید، لینک اصلی همان صفحه Homepage شما خواهد بود و زیر لینک ها می توانند لینک های مستقیمی به صفحه رزرو بلیط، صفحه وضعیت پروازها، قوانین حمل بار و ... باشند. البته شما نمی توانید بطور مشخص یک Sitelink بسازید، اما می توانید از گوگل درخواست کنید که صفحه خاصی را در Sitelink شما نشان ندهد.

برچسب ها:
مقالات مشابه