Real Time Web Analytics پرسش و پاسخ Elam

متفرقه

چگونه با استرس در محل کار مقابله کنیم؟

نویسنده : پدرام رضایی
تاریخ انتشار:
00:10:10 1394-08-25
کاهش استرس در مجل کار,آموزش کاهش استرس در محل کار,کاهش استرس

بسیاری از افراد در محل کار خود استرس هایی دارند که ممکن این استرس ها ناشی از شرایط محیطی یا عوامل داخلی مربوط به آن سازمان یا شرکت باشد.در این مقاله ما قصد داریم بگوییم چگونه با این نوع استرس ها مقابله کنید پس با این مقاله ی لرن روت همراه باشید.

این که شما بخواهید تمام منابع استرس زا موجود در محیط کاری خود را حذف کنید یک عمل غیرممکن است ولی می توانید با استفاده از تکنیک هایی این استرس های موجود را کاهش دهید.
قبل از اینکه تکنیک هایی که در زیر آورده ایم را مطالعه کنید ابتدا سعی کنید منابع استرس زا موجود در محیط کاری خود را شناسایی کنید و ببینید شما در مواجه شدن با آن ها چه برخورد و عکس العملی دارید. پس لازم است تا عوامل استرس زای موجود را شناسایی کنید سپس هنگام مواجه شدن با آن ها از تکنیک های زیر استفاده کنید.
حالا به سراغ تکنیک های کاهش استرس می رویم.

  1. همیشه به یاد داشته باشید که درست نفس بکشید.
    اگر من قرار باشد به شما فقط یک توصیه بکنم این خواهد بود که سعی کنید درست نفس کشیدن را یاد بگیرید.
    برای اینکه شما تنفس درستی داشته باشید باید سعی کنید نفس خود را در قسمت تحتانی شکم متمرکز کنید سپس بازدم آن را طی دومرحله خارج کنید همچنین سعی کنید نفس کشیدن خود را کنترل کنید.
  2. یک فضای کار مثبت و انرژی بخش درست کنید.
    ممکن است شما شخص برجسته ی شرکت های بزرگ با دفترهای پرزرق و برق نباشید ولی باز هم می توانید با قرار یک گلدان کوچک یا وسیله ای تزئینی در دفتر کار خود آن را برای خود جذاب تر کنید. یک راه دیگر این است که شما روی برد یا تابلویی در دفتر کار خود جملات انگیزشی و انرژی بخش بنویسید.سعی کنید هرزگاهی احساسات درونی خود مثل احساس انگیزه و خلاقیت را بیرون بکشید 
  3. موقع ناهار کار خود را در هرجایی که هست رها کنید.
    در یک بررسی که چند وقت پیش انجام شد بیش از نیمی از افراد حرفه ای گفتند که آن ها ناهار خود را به دلیل استرس کاری که دارند به ساعاتی بعد از ساعت ناهار موکول می کنند. اما شما این را همیشه به یاد داشته باشید که کار کردن زیاد حتما دلیلی برای موفقیت نیست در حقیقت بیش از 40 ساعت کار کردن در هفته باعث کاهش بهره وری نیز می شود و کیفیت کار ما را کاهش می دهد. سعی کنید نیم ساعت در بین روز را برای استراحت به خودتان خارج از هرگونه درگیری فکری و کاری اختصاص دهید.
  4. هنر نه گفتن را بیاموزید
    شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که همکار شما یک سری از کارهای خودش را به شما واگذار می کند در حالی که لیست و برنامه ی کارهایی که شما باید انجام دهید نیز پر است و زمانی برای آن ها ندارید در اینجا دوحالت پیش روی شما قرار می گیرید، حالت اول اینکه شما قاطعانه و محترمان به همکارتان یک نه بگویید و یا حالت دوم اینکه شما آن کارها را نیز قبول کنید و استرس ناشی از تمام کردن آن ها را با خود داشته باشید.
    شاید با نه گفتن شما همکارتان در ابتدا کمی جا بخورد ولی این را بدانید که با این کار شما بار استرسی خود را کاهش داده اید. این تمرین نه گفتن بسیار مفید است به گونه ای که شما هر عادت و رفتاری را که بخواهید در خود اصلاح کنید اول باید قدرت نه گفتن به آن را داشته باشید.پس از همین الآن شروع به تمرین نه گفتن کنید.
  5. تمرینات یوگا انجام دهید.
    حتما نیاز نیست شما برای تمرینات یوگا به باشگاه های ورزشی بروید.یوگا در محل کار نیز می تواند وجود داشته و شما می توانید یک سری از تمرینات آن را با صندلی و میز کاری خود انجام دهید. بسیاری از شرکت ها در زمان هایی مثل زمان ناهار یا بعد از تمام شدن ساعت کاری این تکنیک ها را به کارمندان خود آموزش می دهند.

اگر سعی کنید این اصول را رعایت کنید به راحتی می توانید استرس خود را در محل کارتان کاهش و بهره وری خود را افزایش دهید.

برچسب ها: